Postkantoor Van der Hooplaan verdwijnt
AMSTELVEEN - Na bijna 60 jaar een postkantoor in de winkel te hebben gehad, heeft Cigo de Posthoorn aan de Van der Hooplaan noodgedwongen moeten besluiten per 1 maart 2017 te stoppen met de diensten van PostNL.
Cigo De Posthoorn zelf blijft uiteraard gewoon open, maar het runnen van het postkantoor (annex pakettendienst) bleek totaal niet meer rendabel, omdat de financiële vergoeding van PostNL steeds verder werd uitgeknepen. Ook leidde het postkantoor steeds vaker tot agressieve klanten omdat volgens De Posthoorn logistieke zaken vanuit PostNL niet op orde waren, zo staat te lezen in een brief die eigenaar Hans Poll en zijn medewerkers aan klanten hebben geschreven.
Zie hier de brief:
Geachte klanten,
Bijna 60 jaar hebben wij een Postkantoor in onze winkel gehad. Dit ten volle tevredenheid van onze klanten en onszelf. Wij hadden graag deze 60 jaar volgemaakt en zelfs ook nog langer. Maar zoals u wellicht heeft vernomen is PostNL al een aantal jaren forse bezuinigen aan het doorvoeren. Deze bezuinigen hebben ons ook hard geraakt.
Eerst hadden we in ons Postkantoor nog een vaste kracht maar dat was al enige tijd financieel niet meer haalbaar. Daarnaast zijn de werkzaamheden, mede door het versturen/uitreiken van de vele pakketten, fors toegenomen. Maar de financiële vergoedingen voor deze handelingen heeft PostNL de laatste jaren voor ons jaar op jaar verlaagd.
Het werk en de tijd wat we aan de pakketten hebben, zowel bij brengen als ophalen, staat in geen enkele verhouding meer tot de vergoedingen die we daarvoor van PostNL ontvangen. Daarnaast krijgen we steeds meer te maken met agressieve klanten die voor het ophalen van hun pakketje komen. Mede oorzaak door incompetente werknemers van de afdeling logistiek bij PostNL.
Wij zijn een winkel waarin onze service en vriendelijkheid zeer op prijs word gesteld en waarvoor vele klanten onze zaak bezoeken. Dat is door PostNL onder druk komen te staan. Tot onze grote spijt moeten wij u helaas dan ook mededelen dat wij per 1 maart as. gaan stoppen met de diensten van PostNL.
Postzegels blijven we uiteraard wel aanbieden. Ook de Moneygram geldservice blijven we uitvoeren. Zoals u wellicht weet en/of heeft gezien hebben wij naast PostNL een aantrekkelijk assortiment in Kantoorartikelen, Hallmark wenskaarten, Tijdschriften, Boeken, Kadokaarten, Tabaksartikelen, E-sigaretten en Humidor Sigaren.
Daarnaast zijn we Top 3 verkooppunt van Nederland wat betreft Nederlandse Loterij. U kunt bij ons terecht voor: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Toto en Krasloten. CIGO DE POSTHOORN : De Gelukswinkel waar de prijzen vallen.
Wij hebben u als klant altijd met plezier geholpen en willen dat ook zonder de PostNL diensten blijven doen. Daarom willen we u als PostNL klant hartelijk bedanken voor uw (jarenlange) klandizie.
Charity, Bas, Dennis, Hanny, Hans